روز عرفه چه روزي است؟​

تمام ادعيه هاي ماه هاي سال

روز عرفه چه روزي است؟​

روز عرفه چه روزي است؟​روز عرفه از اعياد بزرگ در اسلام است،اگر چه به اسم عيد ناميده نشده ولي روزي است كه خداوند متعال بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره هاي جود و احسان خود را براي ايشان گسترانيده و شيطان در اين روز خوار و در خشمناك ترين اوقات خواهد بود.
عرفات نام جايگاهي است كه حاجيان در روز عرفه (نهم ذي الحجه) در آنجا توقف مي كنند و به دعا و نيايش ميپردازند و پس از برگزاري نماز ظهر و عصر به مكه مكرمه باز ميگردند .
مي گويند:كه جبرائيل عليه السلام هنگامي كه مناسك را به ابراهيم مي آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آري، لذا به اين نام خوانده شد.
و نيز گفته اند سبب آن اين است كه مردم از اين جايگاه به گناه خود اعتراف ميكنند و بعضي آن را جهت تحمل صبر و رنجي ميدانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد. چرا كه يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي است.

عظمت روز عرفه از بيان امام زين العابدين عليه السلام:​روايت شده كه حضرت امام زين العابدين عليه السلام در روز عرفه صداي سائلي را كه از مردم كمك مي خواست، شنيدند، و به او فرمودند:
" واي بر تو ،آيا از غير خدا در اين روز درخواست مي كني و حال آن كه در اين روز براي بچه هاي در شكم اميد مي رود ،كه فضل خدا شامل آنها شود ....

در روز عرفه چه كنيم؟​پس در اين روز در زير آسمان برويد و نزد حق تعالي به گناهان خود اعتراف كنيد، تا به ثواب عرفات سعادتمند گرديد و گناهانتان آمرزيده گردد و به اعمال و ادعيه عرفه كه  روايت شده است مشغول گرديد.

 

براي مطالعه ي ادامه مطلب كليك كنيد 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.