عظمت قرآن

تمام ادعيه هاي ماه هاي سال

عظمت قرآن

​"قرآن" كتاب آساني مسلمانان است و به صورت وحي به پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نازل شده است.قرآن خدا را به انسان نزديك‌ تر از رگ گردنش مي‌داند، رابطهٔ انسان با خدا را بي‌نياز از واسطه مي‌داند و انسان را به تسليم دربرابر امر خدا فرمان مي‌دهد.
اميرالمؤمنين (صلوات الله عليه) فرموده اند، قرآن كريم اقيانوسي است بي‌ كران كه رسيدن به اعماقش جز براي معصومين (صلوات الله عليهم اجمعين) امكان پذير نيست، ولي در عين حال، هم خود قرآن و هم معصومين (عليهم السلام) به مردم توصيه مي فرمايند كه در آيات قرآن تدبّر كنند.



خواندن قرآن:​حضرت صادق عليه السلام فرمودند:
قرآن عهد خداوند و فرمان اوست بر خلقش،پس سزاوار است براي شخص مسلمان كه در اين عهد و فرمان خدا نظر افكند و روزي پنجاه آيه از آن بخواند.
زهري گويد:
از حضرت علي ابن الحسين عليهما السلام شنيدم كه مي فرمود:
آيه هاي قرآن گنجينه هايي است، پس هرگاه در يك گنجينه را گشودي، شايسته است كه بدانچه در آن است نظري بيافكني!!!!

خانه هايي كه در آن قرآن خوانده مي شود:پيغمبر صلي الله عليه و آله فرمودند:
خانه هاي خود را به تلاوت قرآن روشن كنيد و آنها را گورستان نكنيد،چنانچه يهود و نصاري كردند، در كليساها و عبادتگاههاي خود نماز كنند، ولي خانه هاي خويش را معطل گذارده اند(و در آنها عبادتي انجام ندهند) زيرا كه هرگاه در خانه بسيار تلاوت قرآن شد، خير و بركتش زياد شود، و اهل آن به وسعت رسند، و آن خانه براي اهل آسمان درخشندگي دارد، چنانچه ستارگان آسمان براي اهل زمين مي درخشند.
حضرت صادق عليه السلام فرمود:
خانه ايكه در او شخص مسلماني قرآن ميخواند، اهل آسمان آن خانه را بنگرند،چناچه اهل دنيا ستاره درخشان را در آسمان بنگرند.
و نيز فرمودند كه اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند:
خانه ايكه در آن قرآن خوانده شود و ذكر خداي عزوجل ( و ياد او) در آن بشود،بركتش بسيار گردد و فرشتگان در آن بيايند و شياطين از آن دور شوند و براي اهل آسمان مي درخشد چنانچه ستارگان براي اهل زمين مي درخشند و خانه ايكه در آن قرآن خوانده نشود و ذكر خداي عزوجل در آن نشود،بركتش كم شود و شياطين در آن حاضر گردند.

 

 

براي مطالعه ي ادامه مطلب كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.